Педагогічні читання - 2013
На запрошення кафедри сурдопедагогіки
Національного педагогічного університету імені М.П.Драгоманова інструктор
слухового кабінету нашого закладу Н.Г. Скубак взяла участь у ХІV-ій Всеукраїнській науково-практичній конференції «Педагогічні
читання-2013», присвяченій проблемі «Інтеграції дітей з вадами слуху в
суспільство та напрямкам інклюзивної освіти в Україні», яка проходила з 04 по 08
червня 2013 року в м. Києві.
Засідання круглого столу та пленарне засідання
науково-практичної конференції проходило під головуванням завідувача кафедри
сурдопедагогіки ІКПП НПУ імені М.П.Драгоманова, доктора психологічних наук,
професора, Президента ГО «Інститут сурдопедагогічної політики» Л.І.Фомічової.
Учасників конференції привітали: проректор з
наукової роботи НПУ імені М.П.Драгоманова, доктор філософських наук, професор
Г.І. Волинка; директор ІКПП НПУ імені М.П.Драгоманова, дійсний член НАПН
України, доктор педагогічних наук, професор, член Наглядової Ради ГО «Інститут
сурдопедагогічної політики» В.М. Синьов, генеральний директор НВП «ВАБОС» В.П.
Овсяник та ін.
У привітанні учасників конференції взяли участь
також студенти-сурдопедагоги, серед яких були і ті, що проходили педагогічну
практику в нашому закладі; актори театру «Райдуга», які свого часу були
випускниками шкіл глухих та слабочуючих України.
На конференції розглядались питання:
-
Інтеграція
дітей з порушенням психофізичного розвитку в загальноосвітній простір.
-
Соціалізація,
інтеграція та інклюзія: теорія, семантика та структура.
-
Провідні
засоби онтогенетичного розвитку та спілкування осіб з вадами слуху.
-
Сурдопедагогічний
супровід: форми і зміст інтегрованого та інклюзивного навчання.
-
Професійна
компетентність в реалізації інтегрованого та інклюзивного навчання.
-
Педагогічні,
психологічні та соціальні виклики інтегрованого та інклюзивного навчання.
-
Міжнародний
досвід інтегрованого та інклюзивного навчання дітей з психофізичними
порушеннями.
-
Чинне
законодавство в галузі інтегрованої та інклюзивної освіти.
-
Хід
інтегрованого та інклюзивного навчання в різних областях України.
-
Діагностика
готовності дітей з вадами слуху до інтегрованого та інклюзивного навчання та
вимоги до сурдопедагогічного супроводу.
-
Спеціальна
освіта як чинник досягнень випускників шкіл України для дітей з вадами слуху.
З доповідями на пленарному засіданні виступили:
- директор Центру інклюзивної освіти НПУ імені
М.П.Драгоманова, дійсний член НАПН України доктор педагогічних наук, професор
В.І.Бондар – «Інтеграція дітей з порушенням
- головний спеціаліст відділу інклюзивної освіти
та інтернатних закладів Галина Федорівна Лабайчук;
- генеральний директор центру слухової
реабілітації «Аврора» О.І.Радченко - «Новітні забезпечення зростаючих
комунікативних та навчальних потреб дітей з вадами слуху»;
- директор НВП «ВАБОС», доктор біологічних наук
Б.С.Мороз – «Роль ресурсного центру в організації взаємодії з батьками дітей з
порушеннями слуху при навчанні в масовій школі»;
- аспірант кафедри сурдопедагогіки Н.О.Клим –
«Погляди М.Д.Ярмаченка на ефективність сурдопедагогічної допомоги глухим та
слубочуючим дітям».
- Директори спеціалізованих навчальних закладів
для дітей зі зниженим слухом з різних областей України.
Пленарне засідання науково-практичної конференції
завершилось обговоренням проекту та прийняттям резолюції.
|