Обговорюємо проблему аутизму
спільно з БДМУ
Проблема раннього дитячого аутизму (РДА) в останні роки є досить актуальною.
Однак, на думку фахівців, потрібного резонансу, відкритої інформації про
дитячий аутизм та достатньої кількості фахівців-медиків з дитячої психіатрії у
нас в Україні на сьогоднішній день немає.
У 2007 році ООН прийнято рішення вважати
2 квітня Днем поширення інформації про
аутизм, який на думку науковців є найзагадковішим порушенням розвитку, за якого
людина перебуває у власному просторі, орієнтується на свої, інколи нікому не
зрозумілі інформаційні сигнали довкілля. На відміну від усіх інших дітей з
психофізичними порушеннями і без них,
аутична дитина не йде назустріч іншій людині і не радіє, коли будь-хто,
дорослий чи дитина хоче з нею погратися, поспілкуватися.
Саме тому більшість батьків, навіть
почувши від фахівців висновок про наявність у їхньої дитини аутизму, намагаються до останнього приховати
перед соціумом, що їх маля не відповідає деяким еталонним показникам розвитку,
вони щиро вірять, що ця проблема «переросте» разом з дитиною. При цьому
втрачається дорогоцінний час, а відсутність ефективної корекційної роботи
унеможливлює достатню адаптацію аутичної дитини в соціум.
Педагоги школи постійно цікавляться
новітніми досягненнями медиків та дефектологів щодо діагностики, класифікації
порушень та основних методик роботи з дітьми, яким діагностовано РДА, у тісній
співпраці з науковцями апробують новітні методики, адаптуючи їх до реальних
можливостей школярів (особливостей
мовленнєвого та когнітивного розвитку).
Днями, в рамках співпраці нашого
закладу з Буковинським державним
медичним університетом було проведено круглий стіл з проблеми «Аналіз
вербальної поведінки та діагностика мовленнєвих навичок з допомогою VB-MAPP у
дітей з розладами спектру аутизму». В його роботі взяли участь
доцент медичного університету Поліщук О.Ю. та лікар-психолог обласного центру
медико-соціальної реабілітації дітей з органічними ураженнями центральної
нервової системи Наталією Бошко.
Представлена методика допоможе в
подоланні мовленнєвого недорозвитку школярів, дасть можливість прослідкувати динаміку
поведінкових відхилень в процесі навчання дітей новим навичкам.
Під час зустрічі було розглянуто ряд
важливих запитань, педагоги-дефектологи отримали з уст психолога рекомендації
щодо роботи з конкретними дітьми. Адже, більшість вихованців двічі на рік
проходять планове лікування в обласному
центрі «Особлива дитина». Доречною була дана зустріч і для батьків. Оскільки
вони особисто звернулися до гостей з різними питаннями, отримали фахові поради.
Ми щиро вдячні пані Наталії за цікаву та
потрібну інформацію. Маємо велику надію на подальшу плідну співпрацю.
|