Комунальний заклад «Чернівецький обласний навчально-реабілітаційний центр «РОДИНА»

Неділя, 22.12.2024, 05:09

| RSS
Головна | Вивчаємо права та обов'язки
Меню сайту

#StopBullyng

Авторизація

Офіційні сайти

Прогноз погоди

Статистика

Онлайн всього: 27
Гостей: 27
Користувачів: 0

Менеджмент сайту

Ніна Скубак,

адміністратор, ньюсмейкер

Олександр Скубак,

адміністратор, продюсер

e-mail:

cv.special.school.2@gmail.com



 

        Вивчаємо права та обов'язки

 

    В рамках місячника «Завжди дотримуйся букви закону» вихователем 10-го класу Н.І. Полюлях проведено демонстраційний захід на тему «Я – людина! Я – дитина, яка має свої права!»

    Мета заходу: ознайомити учнів зі змістом Конвенції про права дитини, Декларації про права людини, Конституції України, виховувати активну життєву позицію, формувати вміння відстоювати свої права та поважати права інших людей, розвивати увагу, пам'ять, мовлення.

    Н.І.Полюлях наголосила на тому, що дітям необхідно знати права, які проголошує та забезпечує Конвенція ООН про права дитини. Кожний має бути повністю підготовлений до самостійного життя в суспільстві і вміти жити в мирі, гідності, терпимості, свободі, рівності.

    Девізом заходу стали слова: «Як світло денне нам потрібне право, бо без законів не живе держава!». Під час проведення заходу використано різні види робіт: мовна хвилинка, словникова роботі з визначення понять: «права дитини», «дитина», «особистість», «Конвенція», «Декларація», «Конституція», «ООН», повідомлено історичну довідку щодо розвитку та становлення прав дітей.

    Увагу дітей акцентовано на документи, які захищають права дітей: Міжнародні документи із захисту прав дітей та законодавство України щодо захисту прав дітей.

    З учасниками заходу проведено тест «Чи знаєш ти свої права та обов'язки?». Під час вправи «Мікрофон» діти висловлювали свої думки, як вони розуміють обов'язки перед собою, сім'єю, державою та іншими людьми.

    На заході звернено увагу дітей на те, яки чином співвідносяться права та обов'язки учнів. Наприклад, є право на освіту і паралельно – є обов'язок сумлінно навчатися, на медичну допомогу – і обов'язок піклуватися про своє здоров'я і т.д. Крім прав та обов'язків, законів, яких необхідно дотримуватися, в кожному суспільстві є моральні закони, або закони совісті людини. Видатний український педагог В. Сухомлинський дав такі моральні настанови кожному, хто вважає себе справжньою людиною.

    За допомогою презентації діти здійснили мандрівку сторінками Конвенції ООН про права дитини.

     З учасниками заходу проведено гру «Так чи ні?», конкурс ерудитів, правову вікторину.

    Підсумком заходу стала гра «Впізнай право».

 

 

    
     
 
     
    
     
    
   
     
 
     

    В рамках місячника правового виховання вихователь 10-го класу Валентина Петрівна Загута провела бесіду про права дитини. Тут старшокласники мали можливість закріпити  знання   з  основних  положень  Конвенції ООН   про  права дитини; з’ясувати  обов’язки,  права і свободи дітей, визначені нею; виробляти навички правомірної поведінки, негативне ставлення до правопорушень, уміння протистояти негативним впливам. Виховувати в  собі шанобливе ставлення до власної особистості та  інших. Формувати повагу до держави, її органів. Розвивати критичне мислення, здатність аналізувати навколишню інформацію.

    Виховувати самоповагу до себе, почуття гідності й відповідальності за себе та за свої вчинки.

    З метою попередження, запобігання злочинності серед неповнолітніх, ознайомлення з Кримінальним Кодексом України вчитель історії Родіка Петрівна Фустій провела зі старшокласниками бесіду на тему «Кримінальна відповідальність неповнолітніх». Тут вона відзначила, що дорослі злочинці розпочинають свою злочинну кар'єру ще в підлітковому віці. За статистичними даними на сьогодні злочинність неповнолітніх має таку структуру:

  • злочини, пов’язані з наркотиками – 2,8 %;
  • хуліганство – 6,2 %;
  • крадіжки – 70,5 %;
  • злочини проти життя та здоров’я – 2,1 %;
  • інше – 9,4 %.

    Кримінальній відповідальності підлягають усі кому до вчинення злочину виповнилося 16 років. А за найтяжчі злочини (вбивство, крадіжка, пограбування, злісне хуліганство тощо) відповідальність настає з 14 років.

    Винного, що не досяг відповідно чотирнадцятирічного віку можна піддати примусовим заходам виховного характеру. зокрема направити до спеціальної школи на строк до трьох років. Направляють до такої школи, незважаючи на незгоду батьків і самої дитини.

    Вчитель підкреслила, що неблагополучне побутове оточення, важке матеріальне становище сімей, неконтрольованість з боку дорослих, байдужість до дітей - усе це сприяє активізації кримінальної ситуації.

    Основними причинами правопорушень неповнолітніх є:

- Соціально-економічні: зубожіння населення;  розвиток тіньової економіки; зростання в суспільстві соціальної напруги,  безробіття, зокрема серед молоді.

- Несприятливе сімейне оточення (сорок відсотків неповнолітніх правопорушників виховувалося в неблагополучних сім’ях). У той же час шістдесят відсотків неповнолітніх правопорушників виховувалося в зовнішньо благополучних сім’ях.

- Проблеми у взаємостосунках неповнолітнього в шкільному середовищі

- Негативний вплив позашкільного середовища: скорочення системи закладів дозвілля для неповнолітніх призводить до незайнятості вільного часу дітей та підлітків.

    Видами покарань неповнолітнього (14-16років) є штраф, громадські роботи, виправні роботи, арешт, позбавлення волі на певний строк.

    Тут старшокласники мали можливість переглянути документальний фільм про умови перебування неповнолітніх злочинців у виправних закладах, що справило на них відповідне враження і мало відповідний виховний вплив на їхню свідомість.

    
     
 
     
    
     
    
     
     
 
     
    
     
    
   
     
 
     
    

 

Шкільний відео-блок

 

Copyright Aleck Skubak's Crew © 2024