Як «достукатися» до малюка-аутиста
30 листопада 2016 року класовод другого класу нашого закладу Ольга Дмитрівна Левицька взяла участь у засіданні круглого столу ПМПК «Корекційна робота з дітьми з раннім дитячим аутизмом» де поділилася досвідом роботи з дітьми, що мають діагноз РДА.
У своєму виступі Ольга Дмитрівна спростувала міфи про те, що аутична дитина не може сприймати чужі емоції, не вміє любити, не вміє спілкуватися й творче мислити, не вміє мислити абстрактно.
25 березня 2016 року Ольга Дмитрівна брала участь у Всеукраїнській науково-практичній конференції «Проблеми та досягнення у сфері аутизму в Україні та інших країнах світу», що відбувалась у Міністерстві освіти і науки України.
Це був 20-й ювілейний семінар Консула «Аутизм Європа» Інни Сергієнко. Інна Володимирівна Сергієнко - Консул провідної Міжнародної Асоціації «Аутизм – Європа», засновник МГО «Фонд допомоги дітям з синдромом аутизму «Дитина з майбутнім», лауреат міжнародної премії NАРА 2014 (NaturallyAutisticPeopleAwards) в номінації CommunityMentor (наставник спільноти). Мама дитини з аутизмом.
Тут вона ознайомилася з методами покращення поведінки та навичок комунікації у дітей, які застосовує на практиці:
- АВА – Прикладний Аналіз Поведінки (Applied Behavior Analysis)
- DTT - Метод дискретних спроб (Discrete trial training .)
- ABC модель.(Rational Emotive Behavior Therapy )
- Методика TEACCH (Teaching children with Autism to Mind-Read)
- Методика полегшеної комунікації (Facilitated Communication training. Rosemary Crossley)
Педагог відмітила, що діагноз «аутизм» - величезний удар для батьків. Але потрібно знати, що є велика ймовірність повної адаптації малюка до соціуму (якщо у дитини збережений інтелект). Більшість дітей, батьки яких з раннього віку займалися їхньою психологічною та педагогічною корекцією, контролювали й усували поведінкові проблеми, живуть повноцінним життям. Але, щоб досягти таких успіхів, з кожною дитиною повинні займатися корекційні педагоги, а батьки в свою чергу повинні докласти максимум зусиль вдома. Головне – не замикатися навколо своєї дитини, не уникати друзів, подорожей з дитиною, - не ставати аутичною сім’єю. Дитину потрібно активно вводити в соціум.
Головне - пам'ятайте золоте правило: "Від дитини потрібно вимагати трішки більше, аніж вона уже знає і може. Це спонукає рух уперед, розвиток, а отже і гарний результат нашої роботи".