І З’їзд корекційних педагогів України
29-30 листопада 2016 року у м. Дніпро відбувся І З’їзд корекційних педагогів України «Актуальні питання соціалізації дітей з особливими освітніми потребами», пленарне засідання якого відбулося у приміщенні Університету митної справи та фінансів.
Організований цей захід Міністерством освіти і науки України спільно з Національним педагогічним університетом імені М. Драгоманова, Дніпропетровською обласною державною адміністрацією, Державною науковою установою «Інститут модернізації змісту освіти», Всеукраїнською громадською організацією «Українська асоціація корекційних педагогів».
Мета з’їзду – обговорення актуальних проблем та стратегічних підходів щодо забезпечення права на освіту дітей з особливими потребами, починаючи з раннього віку, в процесі їх соціалізації, запровадження інклюзивного навчання, інноваційні технології комплексної допомоги дітям з особливими освітніми потребами, роль сім’ї в процесі освітньої інтеграції дитини, підготовка та перепідготовка кадрів до роботи в умовах інклюзії.
Чернівецьку область представляла делегація у такому складі: Н.В. Ткачук, директор КЗ «Чернівецька спеціальна загальноосвітня школа-інтернат №2», О.М. Добржанська, директор КЗ «Чернівецька спеціальна загальноосвітня школа-інтернат №3», В.І. Тільняк, практичний психолог КЗ «Чернівецька спеціальна загальноосвітня школа-інтернат №4», У.І. Легусова, директор Чернівецької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступеня №24 ім. О.Кобилянської Чернівецької міської ради, О.П. Піцул, практичний психолог КЗ «Карапчівська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат».
З вітальним словом до учасників з’їзду звернулися: перша леді країни Марина Анатоліївна Порошенко, кандидат медичних наук, Голова Ради Благодійного фонду Петра Порошенка; Олександр Володимирович Співаковський – доктор педагогічних наук, професор, член-кореспондент Національної академії педагогічних наук України, народний депутат України, виконуючий обов’язки Голови Комітету з питань науки і освіти Верховної Ради України; Андрій Гаррійович Шевцов – доктор педагогічних наук, професор, член-кореспондент Національної академії педагогічних наук України, директор департаменту атестації кадрів вищої кваліфікації та ліцензування МОН України, віце-президент ВГО «Українська асоціація корекційних педагогів України» та керівники обласної адміністрації.
Координаторами пленарного засідання були Віктор Миколайович Синьов – доктор педагогічних наук, професор, дійсний член Національної академії педагогічних наук України, декан Факультету корекційної педагогіки та психології НПУ імені М.П. Драгоманова, Президент ВГО «Українська асоціація корекційних педагогів України» та Марія Купріянівна Шеремет - доктор педагогічних наук, професор, почесний академік Національної академії педагогічних наук України, заступник декана Факультету корекційної педагогіки та психології НПУ імені М.П. Драгоманова, віце-президент ВГО «Українська асоціація корекційних педагогів України».
Перед учасниками зібрання виступили Т.В. Симоненко – начальник відділу освіти дітей з особливими потребами департаменту загальної середньої та дошкільної освіти Міністерства освіти і науки України, Л.І. Фомічова - завідувач кафедри сурдопедагогіки ФКПП НПУ імені М.П. Драгоманова, Президент ГО «Асоціація піклувальників про осіб з вадами слуху», Л.І. Миськів – доктор юридичних наук, доцент, юрист Фонду Петра Порошенка, С.П. Миронова – завідувач кафедри корекційної педагогіки та інклюзивної освіти Кам’янець-Подільського національного університету імені І. Огієнка, Д.І. Шульженко – професор кафедри психокорекційної педагогіки ФКПП НПУ імені М.П. Драгоманова, Н.Г. Пахомова – завідувач кафедри спеціальної освіти і соціальної роботи Полтавського національного університету імені В.Г.Короленка, С.І. Васильковська – директор комунального спеціального загальноосвітнього навчально-реабілітаційного закладу «Дніпропетровський обласний медичний психолого-медико-педагогічний центр», Г.Ф. Лобайчук – представник відділу освіти дітей з особливими потребами департаменту загальної середньої та дошкільної освіти Міністерства освіти і науки України.
Наступного дня робота продовжилася на базах навчально-реабілітаційних центрах Дніпропетровщини у засіданнях 6 секцій з питань запровадження інноваційних технологій у навчально-реабілітаційному процесі для дітей з порушеннями слуху, зору, розумового розвитку, розладами спектра аутизму, з порушеннями опорно-рухового апарату та тяжкими порушеннями мовлення.
Кожен з учасників з’їзду мав змогу обмінятись досвідом та поспілкуватись з колегами щодо специфіки роботи та організації навчально-виховного процесу дітей з особливими освітніми потребами.
Науковці та практики одноголосно прийняли ухвалу щодо подальшої роботи у системі спеціальної корекційної освіти з дітьми з особливими освітніми потребами.