Безпека на дорозі - безпека життя!
Саме з такої теми наприкінці вересня 2011 р. для учнів 5-10-х класів в
нашій школі відбувся урок з «Основ безпеки життєдіяльності». Його організувала
і провела Людмила Олександрівна Тороус, спеціаліст вищої категорії, вчитель-методист,
відмінник освіти України.
Актуальність теми уроку важко переоцінити, адже у
березні 2010 року в резолюції Генеральної Асамблеї ООН 2011-2020 рр. було оголошено
Десятиліттям дій
з безпеки дорожнього руху. Нажаль
дорожньо-транспортний травматизм відноситься до числа трьох найпоширеніших
причин загибелі осіб у віці від 5 до 44 років. У разі відсутності невідкладних
та дієвих кроків дорожньо-транспортний травматизм стане, за прогнозами
фахівців, п’ятою з найпоширеніших причин смерті в світі, яка щорічно забиратиме
2,4 млн. людських життів.
Вчитель наголошує, що в 2012 році наша країна,
спільно із Польщею, буде приймати європейський чемпіонат із футболу. До нас
приїдуть сотні тисяч футбольних уболівальників із європейських країн, де
ситуація на дорогах є більш спокійною та безпечною. Ми, жителі України, повинні
продемонструвати гостям нашої держави не лише гарні стадіони, затишні готелі,
смачну українську кухню, привітність і щирість нашої української душі, але й
європейське ставлення до безпеки дорожнього руху.
Нижче наводимо стислий план-конспект уроку, яким можна скористатися для
проведення аналогічних заходів в інших навчальних закладах.
Триєдине
завдання уроку: «Знати. Вірити. Діяти»: ЗНАТИ способи безпечної поведінки в умовах дорожнього руху; ВІРИТИ, що ці знання
допоможуть убезпечити життя; ДІЯТИ на дорозі відповідально задля збереження власного
життя та життя інших людей.
Особливості конструювання змісту і форми уроку: - наголосити на основу безпеки
на дорозі і забезпечити розуміння тріади
«ЛЮДИНА–ДОРОГА–ТРАНСПОРТНИЙ
ЗАСІБ». - досягти усвідомлення учнями, що середовище існування
дитини перенасичено ризиком та небезпеками дорожньо-транспортних пригод. - обґрунтувати нагальну потребу
навчання дітей шкільного віку не тільки правилам дорожнього руху, а, перш за
все, формування в них культури
поведінки на дорозі. Дане завдання реалізується в процесі уроку через
використання єдиного інформаційного простору з урахуванням вікових та психофізіологічних
особливостей дітей-інвалідів 5-10-х класів. Для основної школи основу уроку складає бесіда з демонстрацією
серії слайдів.Урок побудований таким чином, що, перш за все,: - актуалізується
розуміння дітьми безпеки та безпечної поведінки; - надається
допомога дітям більш чітко усвідомити і зрозуміти зміст ключових слів: безпечна поведінка, безпечна дорога,
безпечний транспортний засіб, ДТП, правила дорожнього руху; - проводиться
робота над засвоєнням понять з урахуванням вікових та психофізіологічних
можливостей сприймання інформації.
Зважаючи на те, що у дітей-інвалідів з вадами
слуху переважає конкретно-образне мислення, доцільним є супровід уроку слайдами
з короткими текстами і малюнками відповідної тематики та використання сурдоперекладу.
|