Країна енергоефективності
Важливою складовою соціалізації випускників школи-інтернату є не тільки національно-патріотичне виховання, становлення особистісних рис громадянина України, свідомий вибір майбутньої професії, а й сформованість навичок економного ведення господарства. Не раз інтернатні заклади звинувачують у тому, що у дітей переважають споживацькі інтереси, бо держава їх забезпечує.
Тому вибір теми проекту «Країна енергоефективності» пов’язаний з тим, щоб навчити дітей економно відноситись до енергоносіїв, дослідити споживання енергії у школі та вдома, сформувати свідоме ставлення до енергетичних ресурсів, навички економного ведення господарства. Нами розроблено технологічний паспорт проекту, в якому зазначено, що за характером домінантної діяльності проект є практично-орієнтованим, за змістовим аспектом - соціально-екологічним.
В наш час питання збереження та економне використання природних ресурсів дуже актуальні. Енергозбереження має стати стилем життя кожної людини, а економне їх використання – веління часу, бо від цього залежить енергетична безпека нашої держави.
«Хто зберігає – той має», - так вчить нас народна мудрість. Отож, учнівську молодь потрібно навчити дбайливо ставитися до енергоресурсів, ефективно і економно використовувати електроенергію, воду, газ, формувати економічну свідомість, екологічну культуру. Навички енергозбереження допомагають заощадити кошти: це стосується державного, шкільного і сімейного бюджетів. Сьогодення вимагає формувати у підростаючого покоління нову ментальність, виховувати відповідальних споживачів енергії та небайдужих громадян.
Учні дослідили витрати енергоносіїв упродовж дня у школі: у ранкові та вечірні години під час проведення санітарно-гігієнічних процедур використання енергоносіїв збільшується, під час обіду – зменшується. Але у 2015/2016 н.р. у порівнянні з 2014/2015 н.р. учні школи використовують енергоносії економніше.
Спільно з батьками діти вивчали питання споживання енергоносіїв вдома, відслідковували шляхи економії сімейного бюджету.
Упродовж 2015/2016 н.р. проведено інформаційно-просвітницькі заходи, спрямовані на активізацію процесу енергозбереження: хвилинки економії по класах, анкетування учнів «Чи вмієте ви зберігати енергію?», акції: «Заощаджуй в школі та вдома!» до Міжнародного дня енергозбереження, «Збережи тепло», бесіди: «Економія енергоносіїв – веління часу», «Економимо електроенергію», «Бережіть воду – енергію життя!», «Економимо газ», «Економити – це просто!», конкурс малюнків «Збережемо енергію разом», години спілкування: «Наші кроки до енергозбереження», «Молоді та енергоощадливі», розроблено пам’ятки щодо економного використання світла, води, газу, тепла, практичні рекомендації щодо економії енергоносіїв.
В ході роботи над проектом діти переконалися, що ситуація, яка склалася з використанням енергоресурсів, вимагає пошуку шляхів впровадження альтернативних джерел енергії.