Панорама освітніх інновацій
Нині дуже важко залишатися потрібним та
цікавим педагогом, який вчить по-старому: чітко, сумно, «сухо» ... Формула «Я -
вчитель, ти - учень» уже застаріла. На зміну їй прийшла формула успіху «Учитель
+ учні = партнери». Якщо вчитель хоче бути успішним, він повинен змінити своє
ставлення до життя, до освіти, до учня. На уроці педагог має займатися не
самореалізацією, а навчанням інших. Потрібно пам'ятати, що кожен із нас,
педагогів, не тільки знавець у конкретній галузі, а насамперед учитель людських
душ. Від нас залежить, що виросте з цього тендітного паростка: бур'ян чи пишна
троянда. Тому кожен педагог повинен відчувати кінцеву мету своєї діяльності.
Для доказу цієї тези існує відома притча: «В одного чоловіка, який віз тацю з
цеглою, запитали, що він робить. Будівничий відповів: «Я цеглу везу». Другий,
котрий робив ту ж роботу, відповів: «Я
храм будую!». Отже, чи не ми, педагоги, будуємо людські душі?! Школа повинна
стати храмом духовності, в якій пануватиме любов, повага, порозуміння. А для
цього слід любити дитину, поважати, розуміти її потреби. Ми маємо шукати нові
методи, нові підходи до викладання. Тільки цікавий учитель може пробудити
інтерес до навчання у будь-якого за темпераментом і здібностями учня. Як же
бути цікавим та сучасним? Проводити урок так, щоб діти з особливими потребами (слабочуючі,
ЗПР), з індивідуальними можливостями та
здібностями опанували навчальний матеріал?
Це питання турбує як молодих, так і
досвідчених педагогів нашого закладу. Вирішити його вони намагались на методичному
вернісажі «Панорама освітніх інновацій», що відбувся 15 лютого в нашій школі. В
своїх доповідях педагоги обмінювались досвідом роботи з провадження в життя
методів і засобів навчання, які б зацікавлювали дітей вивченням свого предмета,
вводячи інноваційні технології.
Вступне слово, як завжди, належало
директору школи Г.А. Торській.
Заступник директора з навчальної роботи Н.В. Ткачук виступила з доповіддю на
тему «Панорама освітніх інновацій».
Вчитель початкових класів Л.І. Дутчак розповіла про традиційну
класно-урочну систему навчання.
Класовод дошкільної групи Є.С. Бодруг поділилась досвідом з
впровадження системи педагогічних ігор.
Вчитель початкових класів К.С. Чепіль виступила з доповіддю на
тему «Інформаційні технології комп’ютерного навчання».
Вчитель української мови і літератури С.К. Холодницька поділилась досвідом
з впровадження технології проблемного навчання.
Вчитель початкових класів Ю.С. Курик виступила з доповіддю на
тему «Технології інтерактивного навчання».
Вихователь Н.Г. Марценюк узагальнила досвід
педагогів школи з впровадження технологій проектної діяльності.
Вчитель початкових класів О.Р.Бондаренко висвітлила питання технології формування
в учнів
критичного мислення.
Вчитель української мови та літератури Т.В. Лушпай зупинилася на актуальному питанні технологій колективного способу навчання.
Заступник директора з виховної роботи
Л.М.
Мельник виступила з доповіддю «Технології особистісно-орієнтованого
навчання».
Керівники закладу завершили методичний
вернісаж словами О.І.Герцена: «Нове потрібно створювати
в поті чола, а старе само продовжує існувати і твердо тримається на милицях
звички».
Кожен з нас вчителів-практиків повинен
намагатися передбачати зону найближчого розвитку дитини, стимулювати кожного
вихованця до вдосконалення, намагатися так вчити учнів, щоб навчання для них
стало внутрішньо необхідним чинником. Навчальна діяльність школяра повинна
проходити в співробітництві один з одним і з дорослим, у спільному пошуку, коли
дитина не отримує готових знань, а напружує свій розум та волю. Навіть при
мінімальній участі в такій спільній діяльності вона повинна відчувати себе
співавтором у вирішенні виникаючих проблем.
Подивіться
в очі учнів, які виходять з ігрового уроку, і ... вчителя. Перед вами - люди,
котрі отримали радість від праці. Що тоді «щастя», якщо не це?!
|