Подорож осіннього листочка
Вчитель-сурдопедагог Є.С.Бодруг, музичний керівник І.І.Нємцева та вихователь дошкільної групи Г.М.Маслей провели зі своїми вихованцями комплексно-бінарне заняття на тему «Подорож осіннього листочка». Тут діти мали можливість розширити свої знання про овочі та фрукти: де ростуть, чим корисні; вчились правильно називати їх та розрізняти, впізнавати на смак, закріплювати назви дерев, листочків, поглиблювати свої знання про осінні явища в природі (жовтіє та опадає листя, дозрівають овочі та фрукти).
Вони також збагачували свій словниковий запас, утворювали від іменника прикметник, засвоювали запитання «ДЕ?» (на городі, у саду, на дереві), «ЯКИЙ?» (жовтий, кленовий, каштановий), «ЯКА?» (багата, красива, чарівна, золота), «ЩО РОБИТЬ?» (літає, кружляє, падає), розвивали уяву, мислення, вчились фантазувати, працювали над вимовою, наголосом, ритміко-інтонаційним забарвленням мовлення, розповідали вірші, відгадували загадки, відповідали на запитання, активізували словник словами (осінь, осінній, дерева, овочі, листя, фрукти, барвисте, кленове, дубове, золотаве, багата, щедра, чарівна, красива). В усьому цьому їм допомагала музика, музичний супровід заняття музичним керівником.
Завершилося заняття виконанням колективного малюнку, в якому діти передали осінній листопад технікою малювання «флористика», де вони розвивали сприйняття кольору, уяву, старанність, задоволення, радість від результату колективної праці та любов до природи.