Педагогічні читання - 2013
На запрошення кафедри сурдопедагогіки Національного педагогічного університету імені М.П.Драгоманова інструктор слухового кабінету нашого закладу Н.Г. Скубак взяла участь у ХІV-ій Всеукраїнській науково-практичній конференції «Педагогічні читання-2013», присвяченій проблемі «Інтеграції дітей з вадами слуху в суспільство та напрямкам інклюзивної освіти в Україні», яка проходила з 04 по 08 червня 2013 року в м. Києві.
Засідання круглого столу та пленарне засідання науково-практичної конференції проходило під головуванням завідувача кафедри сурдопедагогіки ІКПП НПУ імені М.П.Драгоманова, доктора психологічних наук, професора, Президента ГО «Інститут сурдопедагогічної політики» Л.І.Фомічової.
Учасників конференції привітали: проректор з
наукової роботи НПУ імені М.П.Драгоманова, доктор філософських наук, професор
Г.І. Волинка; директор ІКПП НПУ імені М.П.Драгоманова, дійсний член НАПН
України, доктор педагогічних наук, професор, член Наглядової Ради ГО «Інститут
сурдопедагогічної політики» В.М. Синьов, генеральний директор НВП «ВАБОС» В.П.
Овсяник та ін.
У привітанні учасників конференції взяли участь також студенти-сурдопедагоги, серед яких були і ті, що проходили педагогічну практику в нашому закладі; актори театру «Райдуга», які свого часу були випускниками шкіл глухих та слабочуючих України.
На конференції розглядались питання:
- Інтеграція дітей з порушенням психофізичного розвитку в загальноосвітній простір.
- Соціалізація, інтеграція та інклюзія: теорія, семантика та структура.
- Провідні засоби онтогенетичного розвитку та спілкування осіб з вадами слуху.
- Сурдопедагогічний супровід: форми і зміст інтегрованого та інклюзивного навчання.
- Професійна компетентність в реалізації інтегрованого та інклюзивного навчання.
- Педагогічні, психологічні та соціальні виклики інтегрованого та інклюзивного навчання.
- Міжнародний досвід інтегрованого та інклюзивного навчання дітей з психофізичними порушеннями.
- Чинне законодавство в галузі інтегрованої та інклюзивної освіти.
- Хід інтегрованого та інклюзивного навчання в різних областях України.
- Діагностика готовності дітей з вадами слуху до інтегрованого та інклюзивного навчання та вимоги до сурдопедагогічного супроводу.
- Спеціальна освіта як чинник досягнень випускників шкіл України для дітей з вадами слуху.
З доповідями на пленарному засіданні виступили:
- директор Центру інклюзивної освіти НПУ імені М.П.Драгоманова, дійсний член НАПН України доктор педагогічних наук, професор В.І.Бондар – «Інтеграція дітей з порушенням
- головний спеціаліст відділу інклюзивної освіти та інтернатних закладів Галина Федорівна Лабайчук;
- генеральний директор центру слухової реабілітації «Аврора» О.І.Радченко - «Новітні забезпечення зростаючих комунікативних та навчальних потреб дітей з вадами слуху»;
- директор НВП «ВАБОС», доктор біологічних наук Б.С.Мороз – «Роль ресурсного центру в організації взаємодії з батьками дітей з порушеннями слуху при навчанні в масовій школі»;
- аспірант кафедри сурдопедагогіки Н.О.Клим – «Погляди М.Д.Ярмаченка на ефективність сурдопедагогічної допомоги глухим та слубочуючим дітям».
- Директори спеціалізованих навчальних закладів для дітей зі зниженим слухом з різних областей України.
Пленарне засідання науково-практичної конференції завершилось обговоренням проекту та прийняттям резолюції.