Методичний вернісаж 31
травня 2011 р. відбулося заключне засідання методичного об’єднання вихователів
школи у формі круглого столу «Досвід роботи над індивідуальною проблемою». Кожен
фахівець розуміє, що його індивідуальна науково-методична діяльність – усвідомлена,
цілеспрямована, планомірна та безперервна праця, спрямована на вдосконалення їхньої
теоретичної та практичної підготовки, необхідної для щоденної роботи. Тому
педагоги піднімали такі проблемні питання, які об’єктивно виникають під час
організації навчально-виховного процесу і вирішення яких передбачає суттєвий
практичний і теоретичний інтерес. Працюючи
над індивідуальною науково-методичною проблемою, педагоги поглиблено та
цілеспрямовано аналізували джерела інформації, особливо отримані під час консультацій,
курсової перепідготовки, участі в роботі семінарів, читання
психолого-педагогічної літератури з певної проблеми, ознайомлення з ППД. При
цьому вихователі набули навичок аналізу змісту публікації та педагогічної
практики, навчилися прийомам науково-дослідницької діяльності, оформленню
результатів індивідуальної роботи над проблемою.
Кожен
вихователь під час особистої презентації зосереджував особливу увагу на основні
напрямки роботи з реалізації проблеми, на складові педмайстерності, співпрацю з
батьками, особливості роботи з дітьми з вадами слуху різних вікових груп. Демонстрація
дитячих робіт, фотографій та творчі знахідки педагогів-фахівців в плані
виховання учнів з обмеженими можливостями, дали можливість переконатися в
правильності обраних напрямів діяльності. Так,
педагоги дошкільного відділення Проц Л.І., Маньковська Г.Я., Ступак Л.В. велику
увагу приділяють особистісно-орієнтованому вихованню через художньо-естетичний
розвиток дошкільнят з вадами слуху. Педагоги
початкової школи обирали методичні теми залежно від проблем, які виникають у
ході практичної діяльності. Так, педагоги презентували напрацювання за
тематиками: -
Ловчинська Я.О. – «Проблема адаптації
до школи дітей із синдромом аутизму»; -
Дутчак Л.І. – «Рухлива гра – як засіб
виховання і розвитку слабочуючої дитини»; -
Гушул М.Г. – «Естетичне виховання
дітей з особливими потребами»; -
Левицька О.Д. – «Трудове
виховання. Формування працелюбності»; -
Міріука С.М. – «Формування та
розвиток навичок свідомого читання як основа формування соціального досвіду
дітей з вадами слуху». Вихователі,
що працюють з учнями старших класів обирали теми, які сприяють формуванню
особистості учня з вадами слуху, здатного орієнтуватися в умовах сучасного
життя. Найбільш цікавими були виступи Марценюк Н.Г. «Чинники формування
здорового способу життя дитини з особливими потребами», Перепічки С.А. «Професійно-трудове
виховання», Стасюк М.І. «Виховання в учнів загальнокультурних цінностей – один
із головних аспектів розвитку особистості з вадами слуху», Шундіної Л.П.
«Екологічне виховання учнів в умовах школи-інтернату», Фалібоги М.Г.
«Компетентнісно-організоване виховання», Павленчук О.Д. «Виховання національної
свідомості шляхом вивчення народних звичаїв, обрядів та духовної спадщини
українського народу», Семенової О.Л. «Розвиток пізнавальної діяльності дітей з
вадами слуху».
|