Навчання дітей з особливими потребами
Як відомо, в дошкільному і ранньому шкільному періоді дитинства відбувається найбільш стрімкий розвиток людини. Адже формуються її фізичні та психічні процеси, проходить становлення особистості дитини, її культури, загальнолюдських, духовних цінностей.
Після вступу до школи, комплексного обстеження та заключення медико-педагогічної комісії до роботи з дитиною залучаються досвідчені вчителі-сурдопедагоги, основним завданням яких є організація індивідуальних корекційних занять з учнями з розвитку слухового сприймання та формування вимови на основі максимального використання залишкового слуху в процесі застосування звукопідсилюючої апаратури індивідуального та колективного користування.
Непоодинокі випадки, коли малеча навіть не розуміє, що таке чути. Але ж слуховий компонент - важливий фактор розвитку мови. Ось чому навчити дітей слухати себе і оточуючих педагоги вважають своїм першочерговим завданням.
Основним засобом засвоєння мовного матеріалу є слухо-зорове сприймання мови. Але фрази, пов'язані з організацією занять і мовним матеріалом уроку, діти сприймають тільки на слух.
Вони навчаються розрізняти ритми, відтворювати їх за допомогою рухів, голосом, знайомляться із звучанням різних інструментів та голосів, працюють над словесним і логічним наголосом, темпом мови, злитністю вимови.
В основу індивідуальних занять покладено формування у слабочуючої дитини уміння та навичок спілкування, розвиток мовлення та словесно-логічного мислення. Тут вчитель має забезпечити можливість спілкування, оволодіння діалогічним та монологічним мовленням згідно з потребами і можливостями дітей конкретної вікової групи, сформувати чітку артикуляцію, звуковимову та навички слухо-зоро-вібраційного сприймання усного мовлення, розвивати у вихованців словесну пам'ять та уяву.
Різноманітна наочність, комп'ютерні програми «Видима мова», «Світ звуків 1», «Світ звуків 2», «Живий звук» + відео, сучасні інтерактивні технології навчання дозволяють учням долати, при підтримці педагогів, труднощі, крок за кроком вивільнятися з безодні тиші, викривати навколишній світ.