Методичний вернісаж
31 травня 2011 р. відбулося заключне засідання методичного об’єднання вихователів школи у формі круглого столу «Досвід роботи над індивідуальною проблемою».
Кожен фахівець розуміє, що його індивідуальна науково-методична діяльність – усвідомлена, цілеспрямована, планомірна та безперервна праця, спрямована на вдосконалення їхньої теоретичної та практичної підготовки, необхідної для щоденної роботи.
Тому педагоги піднімали такі проблемні питання, які об’єктивно виникають під час організації навчально-виховного процесу і вирішення яких передбачає суттєвий практичний і теоретичний інтерес.
Працюючи над індивідуальною науково-методичною проблемою, педагоги поглиблено та цілеспрямовано аналізували джерела інформації, особливо отримані під час консультацій, курсової перепідготовки, участі в роботі семінарів, читання психолого-педагогічної літератури з певної проблеми, ознайомлення з ППД. При цьому вихователі набули навичок аналізу змісту публікації та педагогічної практики, навчилися прийомам науково-дослідницької діяльності, оформленню результатів індивідуальної роботи над проблемою.
Кожен вихователь під час особистої презентації зосереджував особливу увагу на основні напрямки роботи з реалізації проблеми, на складові педмайстерності, співпрацю з батьками, особливості роботи з дітьми з вадами слуху різних вікових груп. Демонстрація дитячих робіт, фотографій та творчі знахідки педагогів-фахівців в плані виховання учнів з обмеженими можливостями, дали можливість переконатися в правильності обраних напрямів діяльності.
Так, педагоги дошкільного відділення Проц Л.І., Маньковська Г.Я., Ступак Л.В. велику увагу приділяють особистісно-орієнтованому вихованню через художньо-естетичний розвиток дошкільнят з вадами слуху.
Педагоги початкової школи обирали методичні теми залежно від проблем, які виникають у ході практичної діяльності. Так, педагоги презентували напрацювання за тематиками:
- Ловчинська Я.О. – «Проблема адаптації до школи дітей із синдромом аутизму»;
- Дутчак Л.І. – «Рухлива гра – як засіб виховання і розвитку слабочуючої дитини»;
- Гушул М.Г. – «Естетичне виховання дітей з особливими потребами»;
- Левицька О.Д. – «Трудове виховання. Формування працелюбності»;
- Міріука С.М. – «Формування та розвиток навичок свідомого читання як основа формування соціального досвіду дітей з вадами слуху».
Вихователі,
що працюють з учнями старших класів обирали теми, які сприяють формуванню
особистості учня з вадами слуху, здатного орієнтуватися в умовах сучасного
життя. Найбільш цікавими були виступи Марценюк Н.Г. «Чинники формування
здорового способу життя дитини з особливими потребами», Перепічки С.А. «Професійно-трудове
виховання», Стасюк М.І. «Виховання в учнів загальнокультурних цінностей – один
із головних аспектів розвитку особистості з вадами слуху», Шундіної Л.П.
«Екологічне виховання учнів в умовах школи-інтернату», Фалібоги М.Г.
«Компетентнісно-організоване виховання», Павленчук О.Д. «Виховання національної
свідомості шляхом вивчення народних звичаїв, обрядів та духовної спадщини
українського народу», Семенової О.Л. «Розвиток пізнавальної діяльності дітей з
вадами слуху».