Засідання педагогічної ради школи
1 листопада відбулось засідання педагогічної ради школи з проблеми «Нові технології в корекційно-відновлювальній роботі педагога-дефектолога з дітьми, яким діагностовано зниження слуху та відставання в мовленнєвому розвитку».
З доповіддю на вищевказану тему виступила інструктор слухового кабінету Ніна Григорівна Скубак, де вона відмітила, що суспільна потреба спонукає сучасну школу, її вчителів та педагогів-науковців до пошуку нових педагогічних ідей і технологій, до поширення і запровадження передового педагогічного досвіду та інноваційних технологій.
Національна доктрина розвитку освіти України у XXI столітті проголошує, що лише за умови зростання освітнього потенціалу суспільства може бути забезпечене «впровадження нових і новітніх інформаційних технологій, що дасть змогу протягом наступних 10-15 років скоротити відставання у темпах розвитку, а з часом - суттєво наблизитися до рівня і способу організації життєдіяльності розвинутих країн світу».
Як принцип
педагогіки, інноваційність, повинна забезпечити умови розвитку особистості,
особистісну ініціативу, здійснення її права на індивідуальний творчий внесок,
на свободу саморозвитку та досягнення особистої та суспільної мети.
Для досягнення такого рівня в
педагогіці, зокрема в сурдопедагогіці повинна неухильно зростати якість освіти,
підвищуватися рівень знань і вмінь учнів, їхній розумовий, моральний і
організаційний розвиток у відповідності до поставлених цілей. Для цього
необхідно підвищувати рівень забезпечення навчальної діяльності,
слухопротезування, надання освітніх послуг всім учасникам освітнього процесу.
Якість освіти тільки тоді
може бути достатньою, коли вона відповідає освітньому стандарту. Проте вбачати
«якість освіти» тільки в кількості позитивних оцінок у учнів, як це роблять
деякі педагоги невірно. Інноваційна
Як домогтися високої якості навчання на кожному уроці? Безперечно, це поєднання традиційних форм і методів з інноваційними підходами. Цей процес відбувається ефективніше коли він побудований на наукових засадах і є керованим. Сучасний урок - це, перш за все, урок на якому створено реальні умови для інтелектуального, соціального, морального становлення особистості учня, що дозволяє досягти високих результатів за визначеними метою та завданнями.
В такому випадку суто інформаційне навчання треба поступово переводити на мотиваційне, коли на першому плані - свідома пізнавальна діяльність учнів а вчитель, спостерігаючи та проводячи додатково словникову роботу, тільки допомагає учням з порушенням слуху у кожній конкретній навчальній ситуації використовувати свої можливості та розвивати свої здібності, отримуючи впевненість у своїх діях. Тільки учень, який чітко уявляє, що він хоче від навчання, буде свідомо навчатися й активно засвоювати зміст освіти.
Якість роботи вчителя визначається авторитетом, майстерністю. У процесі навчання основним критерієм ефективності педагогічної праці є засвоєння і застосування учнями отриманих знань на базі розвитку творчого мислення.
Удосконалювання навчального процесу, підвищення вихованості дітей і майстерності вчителя прийнято вважати основними показниками ефективності уроку. Засвоєння знань, формування умінь і навичок на уроці - це не легкий процес. Усі педагоги переконані, що урок у сучасних умовах повинен носити творчий характер. Учитель повинен бути здатним розгледіти в кожній дитині ту іскорку творчості і таланту, яку зберігаючи і розвиваючи через спільну з дитиною працю на кожному уроці, він не тільки її зростить, закохуючи дитину у свій предмет, але й навчить трудитися.
Творчий вчитель часто змінює рамки структури, типу і методики традиційного уроку. Кожен тип уроку хоча і має свій особистий зміст - такі вчителі вносять свої корективи в методику вирішення окремих дидактичних задач на кожному етапі уроку.
Педагоги нашого закладу уже в цьому навчальному році, а саме в жовтні місяці провели ряд демонстраційних уроків, де вони продемонстрували свою творчість, креативність, інноваційність. Наші педагоги уже декілька років поспіль не проводять жодного заходу без застосування мультимедійних презентацій.
Прикладами таких інноваційних заходів можуть слугувати: урок англійської мови на тему «My family», який провела вчитель Любов Іванівна Дутчак, урок на тему «Мовні терміни», підготовлений вчителем жестової мови Валентиною Петрівною Загутою, спортивно-розважальне свято «Козацькому роду нема переводу!», організоване і проведене вихователем Оленою Лазарівною Семеновою.
Готуючи і проводячи заняття нового типу, педагог однозначно має враховувати вікові та психофізичні особливості своїх учнів. Це повністю стосується уроку «Число і цифра 7. Утворення числа 7. Написання цифри 7», який провела вчитель 1-А класу Наталія Степанівна Тютюнник.
Прикладом творчості педагогів став урок з української мови, проведений в 4-му класі вчителем Оксаною Романівною Бондаренко на тему «Складання твору-міркування «Чому ластівки відлітають найпершими?» за питаннями».
Окремої уваги і похвали заслуговує робота педагогів дошкільних груп, які підготували і провели розвагу для дошкільнят «У гості до осіннього лісу». Кожен захід, які проводять дошкільники – це яскраве театралізоване дійство. Так і цього разу костюми, пісні, вірші, таночки порадували як педагогів так і батьків, яких завжди багато на цих заходах.
Вчителі індивідуальної слухової роботи також не стоять осторонь інноваційного процесу. На своїх заняттях (правда не всі ще мають таку можливість) вони активно використовують комп’ютерні програми «Живий звук», «Світ звуків І», «Світ звуків ІІ», «Видима мова», «Малюнкові диктанти», «Абетка», «Диктанти», «Сходинки», «Дитяча енциклопедія» та інші. Крім того Інтернет розкриває широкі можливості для створення дидактичного матеріалу на будь-яку тему. Так, наприклад, хочеться продемонструвати вам надбання вчителя індивідуальної корекційно-відновлювальної роботи Лідії Василівни Ксеннікової, яка створила презентації та виготовила демонстраційний матеріал з тем: «Пори року», «Дитяча поліклініка», «Іграшки», «Аптека», «Мовна вікторина «Все про все», ігри «знайди відмінність», «Додай склад», «Слова – антоніми в малюнках», «Що зайве?», «Логопедичні ігри та вправи для рук», «Казка про веселого язичка», які допомагають їй працювати не тільки над вимовою звуків і розвитком слухового сприймання, а і над розвитком психічних процесів (увагою, пам’яттю, мисленням, над такими мисленнєвими операціями як класифікація, систематизація, абстрагування, узагальнення), розвитком тактильного сприйняття, розвитком дрібної моторики рук, розвитком артикуляційного апарату.
Отже, ми бачимо, що педагоги закладу успішно поєднують як інноваційні так і традиційні, випробувані часом методи в роботі з дітьми з особливими освітніми потребами.
Всім, хто бажає більш детально ознайомитися з останніми інноваційними уроками наших педагогів, пропонуємо відвідати Скарбницю педагогічної творчості, або скористатися нижченаведеним посиланням на відповідні сторінки сайту:
Урок англійської мови Л. І. Дутчак – Докладніше >>
Урок жестової мови В. П. Загути – Докладніше >>
Виховний спортивний захід О. Л. Семенової – Докладніше >>
Урок математики Н. С. Тютюнник – Докладніше >>
Урок української мови О. Р. Бондаренко – Докладніше >>