Формуємо життєві компетентності
Формування у дітей з особливими освітніми потребами ключових життєвих компетентностей з метою їх повноцінного життя в сучасному суспільстві, формування соціально свідомої, активно діяльної особистості, патріота України – проблема, над якою працює педагогічний колектив КЗ «Чернівецька спеціальна загальноосвітня школа-інтернат №2».
Проблема формування активної особистості та включення її в складну систему суспільних відносин, формування якостей активного громадянина вирішується в спеціалізованому закладі не просто, тому що, часткове порушення слухового сприймання оточуючого світу ускладнює і обмежує кількість і якість контактів даної категорії дітей, затримуючи процес їх соціалізації.
Тому педагоги закладу спрямовують свої зусилля на розширення кругозору, розвиток пізнавальних інтересів, розвиток пам’яті, уваги, мислення, прагнення до самовдосконалення дітей з особливими освітніми потребами.
Виховання починаємо з найменших. Так, наприклад, педагогічний колектив дошкільної групи Б у складі вихователів О.Є.Козар, Г. Я. Маньковської, дефектолога Т.Д.Михальчук, музичного керівника І.І.Нємцевої провели бінарне заняття з елементами піскотерапії і музично-ритмічних вправ на тему «Нова музична казка про Колобка», де їхні вихованці продемонстрували вміння брати участь у руховій діяльності, свої просування в соціально-моральному, емоційно-цілісному, пізнавальному, мовленнєвому, креативному розвитку.
Вихователь М.Ю.Фалібога організувала для вихованців закладу «Бенефіс юних читачів», вікторину «Чарівний світ українських казок». Тут діти ділилися враженнями про прочитані казки, змагалися у командах хто більше і краще знає все про казки, вчились перевтілюватись в улюблених героїв казок. Журі конкурсу було дуже важко виявити переможців бліц опитування, казкових вікторин, конкурсу капітанів команд, музичних конкурсів, оскільки активність залу деколи перевищувала зусилля учасників змагання. |
||
Вихователь Ж.М.Тарнавський провів для старшокласників інтелектуальну гру «Брейн-ринг», учасники якої вчились працювати в команді, продемонстрували свої знання про історію, видатних діячів, пам’ятні місця України, а головне - продемонстрували прагнення до самовдосконалення, прагнення вдосконалювати свої знання і вміння застосовувати їх на практиці.
Вихованці класовода 2-Б класу Ю.С.Курик показали як вони вивчають правила ввічливого школяра, свідомо дотримуються цих правил та вміють застосовувати набуті знання в різних життєвих ситуаціях. |
||