Науково-практичний семінар "Медико-педагогічні аспекти
роботи з дітьми з раннім дитячим аутизмом"
Відповідно до наказу головного управління освіти і науки Чернівецької обласної державної адміністрації від 07.09.2010 р. № 105 «Про розмежування функцій щодо набору дітей та комплектування класів Чернівецьких спецшкіл-інтернатів №1, 2» та на підставі висновків обласної психолого-медико-педагогічної консультації з 01.09.2010 р. в комунальному закладі «Чернівецька спеціальна загальноосвітня школа-інтернат №2» відкрито клас для дітей, яким діагностовано ранній дитячий аутизм зі збереженим інтелектом.
Залучення до освіти дітей, які мають вади в фізичному та (або) розумовому розвитку - справа складна, і до того ж дуже відповідальна. Від її результатів залежить якість подальшої соціальної інтеграції даних учнів в соціумі. Адже для такої категорії дітей потрібні спеціальні умови виховання, корекційного навчання та розвитку особистості. А ще творчі, досвідчені, знаючі педагоги, які своєю щоденною клопіткою працею допомагають дітям знайти своє місце в реальному житті, а батькам надають кваліфіковану консультативну допомогу.
З метою всебічного вивчення проблем аутизму в школі діє постійний проблемний семінар, на якому педагогів знайомлять з новітніми методиками роботи, проводяться апробації напрацьованих адаптованих програм навчання та корекції розвитку такої категорії дітей.
16 березня на базі школи пройшла зустріч педагогів, науковців та студентів кафедри педіатрії Чернівецького медичного університету з проблеми «Медико-педагогічні аспекти роботи з дітьми з раннім дитячим аутизмом».
Педагоги закладу ознайомили присутніх з сучасною характеристикою та класифікацією спектру аутичних розладів, особливостями розвитку, навчання та спрямуваннями особистості дитини з РДА, продемонстрували найменші досягнення учнів даної категорії, спільно напрацювали нові завдання для індивідуальних освітніх маршрутів вихованців закладу.
В невимушеній дружній обстановці пройшло відкрите спілкування науковців та практиків, накреслено нові плани на майбутнє. Під час обміну думками, прогнозування моделі подальшої співпраці між школою та Чернівецьким медичним університетом, запропоновано створити експериментальний науково-практичний майданчик щодо вивчення дітей з аутизмом.
Адже, аутизм - не вирок. І такі діти, як і їх ровесники з загальноосвітніх закладів, мають право бути щасливими, та реалізованими в соціумі. Для цього від дорослих, від фахівців вимагається: повірити в можливості дитини, допомогти їй розкрити власний потенціал, проявити увагу та терпіння.