Педагогічні читання – 2011
З 16 по 22 травня 2011 року традиційно відбулось пленарне засідання ХІІ «Педагогічних читань – 2011» з проблеми «Трансформація психолого-педагогічних теорій в практику навчання і виховання дітей з вадами слуху як інноваційний конструкт», організатором яких, як завжди, є кафедра сурдопедагогіки Інституту корекційної педагогіки та психології Національного педагогічного університету ім. М.П.Драгоманова під керівництвом завідувача кафедри, доктора філософських наук, професора Людмили Іванівни Фомічової.
Цього разу учасників Всеукраїнської науково-практичної конференції приймав колектив спеціальної загальноосвітньої школи-інтернату І-ІІІ ступенів для глухих дітей 1000-літнього міста Володимир-Волинського.
Від нашого комунального закладу «Чернівецька спеціальна загальноосвітня спецшкола-інтернат № 2» в педагогічних читаннях брала участь вчитель-методист, інструктор слухового кабінету Ніна Григорівна Скубак.
В світлій просторій залі новозбудованої школи зібралось близько 150 директорів та заступників директорів спеціальних шкіл для дітей з вадами слуху з усіх областей України. Учасників конференції привітали керівники м. Луцька та Волинської області:
- Войтович В. І. – голова Волинської обласної ради.
- Климчук Б. П. – голова Волинської обласної державної адміністрації.
- Попович М. М. – начальник управління освіти і науки Волинської облдержадміністрації.
- Грановський В. Г. – голова обкому профспілки працівників освіти і науки.
- Саганюк П. Д. – міський голова міста Володимир-Волинського.
- Здіховський Д. А. – начальник управління освіти Володимир-Волинської міської ради.
- Розова О. М. – голова міської організації профспілки працівників освіти м. Володимир-Волинський.
- Корець А. Й. – головний спеціаліст управління освіти і науки Волинської облдержадміністрації.
З доповіддю на тему «Теорія розвитку дітей з вадами слуху та інновації» виступила завідувач кафедри сурдопедагогіки НПУ імені М.П.Драгоманова, доктор психологічних наук, професор Фомічова Л.І.
Про наукові дослідження на тему «Комплексна організація корекційної допомоги в умовах школи-інтернату для дітей з вадами слуху» доповіла доцент кафедри сурдопедагогіки, кандидат педагогічних наук Луцько К.В.
Генеральний директор Центру слухової реабілітації
«Аврора» Радченко О.І. виступив з доповіддю на тему: «Комплексне забезпечення
шкіл-інтернатів для дітей з порушенням слуху сучасним технічним
навчально-реабілітаційним обладнанням».
Заступник директора НВП «ВАБОС» Конюшняк В.І. розповів про досвід використання комп’ютерних та телекомунікаційних технологій в роботі з дітьми, що мають вади слуху.
За допомогою комп’ютерної програми Skype учасникам конференції пощастило поспілкуватися з директором НВП «ВАБОС», доктором біологічних наук Морозом Б.С.
Доповідачі в своїх виступах розглядами теоретичні підходи обумовленості інноваційних технологій, наголошували на необхідності переосмислення теорії та практики спеціального навчання, реалізації нових принципів та методів навчання, поділились власними досягненнями в сурдопедагогічній науці, розробці сучасних інноваційних методів, яких вимагає ефективний сучасний урок, ознайомили присутніх з досягненнями сучасної сурдотехніки.
Учасники конференції не тільки ділились досвідом практичної роботи на місцях, а й навчались впроваджувати інноваційні технології, засвоювали методику проведення ділових ігор таких як розігрування ролей, гра «Я до Вас», що дало можливість засвоїти основний принцип інноваційних технологій – це передача активності суб’єкту навчання, тобто тому, хто навчається.
Особливу зацікавленість, велику кількість запитань викликав виступ завідувача сектору відділення інформаційних технологій та інновацій в освіті Інституту інноваційних технологій і змісту освіти Галини Лабайчук, яка висвітлила інноваційні підходи до організації навчання та реабілітації дітей з особливими освітніми потребами в умовах сучасного правового поля.
Учасники конференції були вражені тією увагою, якою оточили центральні і місцеві органи влади дітей-інвалідів Волині, подбали про забезпечення їх комплексної реабілітації збудувавши на 104 місця прекрасне чотириповерхове приміщення школи, що складається з трьох корпусів: спального, навчального та адміністративного, оздобили його сучасними меблями, технікою, звукопідсилюючою апаратурою, сучасно обладнаними кабінетами, класами, кімнатами релаксації, господарськими приміщеннями.
Сповнені враженнями, творчим натхненням учасники конференції роз’їхались по домівках впроваджувати напрацьований інноваційний досвід, оптимізувати співвідношення традиційних і інноваційних форм здобуття освіти своїми вихованцями, що сприятиме формуванню нової філософії суспільства – руйнуванню психологічних, фізичних, соціальних бар’єрів, які обмежують або виключають участь осіб з особливими освітніми потребами у суспільному житті.