Виховуємо правосвідомість
Одним з головних факторів соціалізації дитини з особливими потребами є правова освіта та виховання. Тому під час осінніх канікул в комунальному закладі «Чернівецька спеціальна загальноосвітня школа-інтернат №2» відбулась педагогічна рада з вищевказаної проблеми.
З доповіддю на педраді виступила заступник директора з виховної роботи Людмила Михайлівна Мельник, де вона відмітила, що педагогічний колектив школи працює над реалізацією проблеми: виховання гуманіста, патріота, громадянина України в умовах особистісно орієнтованого навчально-виховного процесу; впровадження і розробка особистісно зорієнтованої технології виховання на основі цільових творчих програм класних керівників.
Виходячи з проблемного питання, вимог правової освіти та виховання, які спрямовані на те, щоб підвищити виховну профілактичну роль у попередженні аморальних анти суспільних проявів учнів у шкільному учнівському колективі, у школі склалася певна система, яка передбачає цілеспрямовану, планову, взаємопов’язану, керовану діяльність її частин – від директора до бібліотекаря та медперсоналу.
Дієвість складових частин системи правової освіти та виховання зумовлюється глибокими знаннями індивідуально-психологічних особливостей дітей з особливими освітніми потребами, умов їх сімейного виховання, мікросоціального оточення.
Для організації правового виховання під час позакласної діяльності застосовуються найрізноманітніші форми та методи роботи: традиційні зустрічі з працівниками правоохоронних органів, з представниками юстиції, екскурсії, години спілкування, правові години, заходи змагального характеру. Це дає можливість учням набути безпосереднього досвіду в реалізації прав і свобод людини, сформувати організаційні та комунікативні вміння.
Зі співдоповіддю на тему «Виховання у молодших школярів дисциплінованості – як важливої моральної якості, що стане фундаментом правомірної поведінки у суспільстві» засіданні педагогічної ради виступила вихователь 2-го класу М.Ю.Фалібога.
Вихователь 7-го класу О.Д.Павленчук доповіла про вивчення прав та обов’язків дитини – перший крок до вироблення умінь і навичок правомірної поведінки в подальшому житті.
«Формування в учнів правової свідомості як сукупності правових уявлень, поглядів, переконань і почуттів, що визначають ставлення особистості до вимог законів, регулюють її поведінку у правові державі» - такою була тема співдоповіді вихователя 8-го класу Н.І. Полюлях
Психолог закладу І.В. Мислюк розповіла про вплив співпраці школи, сім’ї, правоохоронних органів, служб соціального захисту дітей на результативність вихованості школярів, формування їх правової свідомості та поведінки.