Комунальний заклад «Чернівецький обласний навчально-реабілітаційний центр «РОДИНА»

Неділя, 22.12.2024, 05:17

| RSS
Головна | Буковина-Швабія: обмін досвідом
Меню сайту

#StopBullyng

Авторизація

Офіційні сайти

Прогноз погоди

Статистика

Онлайн всього: 16
Гостей: 16
Користувачів: 0

Менеджмент сайту

Ніна Скубак,

адміністратор, ньюсмейкер

Олександр Скубак,

адміністратор, продюсер

e-mail:

cv.special.school.2@gmail.com




Буковина-Швабія: обмін досвідом


У листопаді в рамках міждержавної співпраці між Буковиною та Швабією делегація педагогів та учнів комунального закладу «Чернівецька спеціальна загальноосвітня школа-інтернат №2» відвідала Аугсбурзький центр підтримки дітей та юнацтва з вадами  слуху (Німеччина).

На офіційне запрошення директора Аугсбурзького центру пана Міхаеля Паземанна та з метою стажування педагоги нашої школи Н.В.Ткачук, заступник директора з навчально-виховної роботи, Л.І. Проц, вихователь дошкільної групи, Є.С.Бодруг, сурдопедагог дошкільної групи та А.О.Фукс, вчитель фізичного виховання, мали змогу на практиці ознайомитися з системою роботи Аугсбурзького центру, відвідати серію уроків та виховних заходів, познайомитися з навчальним планом та програмним забезпеченням, вивчити досвід німецьких колег в плані організації продуктивного навчання вихованців з обмеженими можливостями фізичного та (або) розумового розвитку.







Створений у 2001 році, Аугсбурзький центр підтримки дітей та юнацтва з вадами слуху на сьогоднішній день має чітко напрацьовану систему роботи, яка ґрунтується на всебічному використанні  і розвитку залишкового слуху вихованців, дієвому і якісному медико-педагогічному супроводі.

У центрі навчаються 260 дітей віком від 4 до 16 років. З загальної кількості вихованців: 180 - діти зі зниженим слухом; 40 - діти з затримкою психічного розвитку при збереженому слухові; 40 - діти з порушеннями фонематичного слуху, затримкою розвитку, обумовленими ураженнями центральної нервової системи. Особливої уваги  заслуговує те, що з 180 вихованців зі зниженим слухом, в рамках державної програми, кожному другому в період до трьох років, проведено операції кохлеарної імплантації на два вушка. Решта учнів бінауральнослухопротезовані сучасними цифровими індивідуальними слуховими апаратами. Завдяки ранній діагностиці, і, відповідно, вчасному слухопротезуванню, вихованці ще в період вступу до дошкільного відділення цього центру, орієнтуються в світі звуків, спілкуються усним мовленням, вдосконалюють свої комунікативні вміння.




Впродовж всього періоду навчання кожної дитини в центрі їй надається цілий комплекс послуг. А саме: рання діагностика, підбір необхідного  акустичного обладнання, як колективного, так і індивідуального користування для корекції слуху, здійснюється системний моніторинг стану слухового сприймання, комунікаційних та загальнонавчальних досягнень, розробляються індивідуальні освітньо-розвивальні плани, організовується навчання батьків особливостям спілкування, розуміння і підтримки дітей.

Заслуговує на увагу діяльність закладу по формуванню в учнів свідомого вибору до майбутньої професії. Через проект «Мій професійний вибір» учні 5-10 класів знайомляться з переліком найбільш затребуваних професій на ринку праці, вивчають кваліфікаційні вимоги до них, відвідують під час екскурсій великі та малі підприємства, вчаться складати резюме, вказуючи на свої особисті можливості та вміння. Саме завдяки такому підходу професійний вибір старшокласників є усвідомленим і результативним.





Особливе місце під час стажування відводилося налагодженню відкритого спілкування між  педагогами обох країн. Обговорення питань інклюзивної освіти, здійснення її супроводу спеціальними фахівцями є актуальним на  сьогодні і для Німеччини. Нам розповіли, як здійснюється  патронат фахівцями-дефектологами  за дітьми, які відвідують загальноосвітні  дитячі садочки та школи, ознайомили з  діяльністю мобільних груп, які консультують батьків та педагогів у яких немає практики роботи з даною категорією вихованців.

Цікавим і захоплюючим стало відвідування Аугсбурзького центру для наших учнів Сергія Бойчука та Максима Мар’янчука. Діти, впродовж всього терміну перебування в Німеччині, навчалися  разом з німецькими школярами, брали участь у змаганнях, турнірах, різних творчих майстернях. Не зважаючи на мовний бар’єр, вони, користуючись мовою жестів, зрозуміли один одного, розповіли про цікавинки зі свого шкільного життя.

Окрім того, діти продемонстрували напрацювання буковинських школярів в спільному міждержавному проекті «Євроквест». Вони презентували свої власноруч виготовлені продукти: самостійно виготовлені ляльки в традиційному баварському та буковинському одязі, буклет «Видатні замки Швабії».




Для членів нашої делегації було зорганізовано зустріч з керівником «Буковина-інститут» в Аугсбурзі паном Отто Халлабріним, професором даного університету  пані Аделіною Шумахер. В процесі офіційної зустрічі було  окреслено майбутні напрями співпраці, започатковано нові  спільні проекти.

Хочеться подякувати німецьким колегам з Аугсбурзького центру підтримки дітей та юнацтва з вадами слуху за увагу, теплоту та щирість. Директор даного центру Міхаель Паземанн, заступники директора Ева Гезер, Брігіта Мюллеянс, Олександра Валверде супроводжували членів нашої делегації при відвідування історичних місць Аугсбурга, Мюнхена, Фюссена, під час екскурсій в замку Нойшванштайн.

Після повернення у рідні стіни стажисти поділилися із колегами своїми враженнями від поїздки у Аугсбург.









Шкільний відео-блок

 

Copyright Aleck Skubak's Crew © 2024