Засідання педагогічної ради
26 березня відбулося засідання педагогічної ради
школи з проблеми «Розвиток інтересів та нахилів школярів з вадами слуху та ЗПР
на основі ефективного використання навчально-методичного інструментарію». В
доповіді на вищевказану тему інструктор слухового кабінету Ніна Григорівна Скубак підкреслила,
що принцип наочності – це провідний принцип навчання, використання якого
особливо актуалізувалося в умовах інформатизації освіти. В наш час із зміною
вимог і потреб суспільства і науки вдосконалилися, розвинулися і розширилися
функції, можливості використання навчально-наочного матеріалу, його видова
різноманітність, яка дає змогу зробити наочним вивчення таких предметів,
процесів і явищ, які не можуть безпосередньо сприйматися за допомогою органів
чуттів.
Інформатизація освіти - один з основних напрямів
процесу інформатизації, продиктований
потребами сучасного суспільства, у якому головним рушієм прогресу є
індивідуальний розвиток особистості.
Основною метою всіх інновацій в освітній галузі є сприяння переходу від механічного засвоєння учнями знань до
формування вмінь і навичок самостійно здобувати знання.
Запровадження інформаційно-комунікаційних
технологій – це не данина моді, а необхідність сьогодення. Наші діти з
особливими потребами не повинні відставати від своїх однолітків. Вони також є
частиною нового покоління дітей, які живуть у інформаційному, динамічному,
емоційно напруженому середовищі.
За даними ЮНЕСКО - коли людина слухає, вона
запам'ятовує 15% вербальної інформації, коли дивиться - 25% зорової інформації,
коли бачить і слухає - 65% отриманої інформації. Тому особливого значення в
спеціальній школі набуває використання комп'ютера як одного із наочних засобів
навчання. Воно передбачає поступове, поетапне оволодіння комп'ютерною технікою
всім педагогічним колективом навчального закладу.
На виконання наказу Головного управління освіти і
науки Чернівецької облдержадміністрації, Постанови Кабінету Міністрів України
від 13 квітня 2011р. №494 «Про затвердження Державної цільової програми
впровадження у навчально-виховний процес загальноосвітніх навчальних закладів
інформаційно-комп’ютерних технологій «Сто відсотків» на період до 2015 року» в
червні 2012 року 20 педагогів та в січні 2013 - 15 педагогічних працівників
школи-інтернату пройшли тренінг за програмою «Intel. Навчання для майбутнього».
В навчально-виховному процесі нашого закладу
використовуються 3 мультимедійні комплекти, 27 комп’ютерів. Для учнів 3-10-х
класів організовано гурток з основ комп’ютерної грамоти, проводяться диференційовані
заняття як для учнів, так і для педагогів закладу
Організацію
навчально-виховного процесу здійснюємо на основі чіткої мотивації навчання,
інтерактивних форм роботи, широкого використання вітчизняного та зарубіжного
досвіду, застосування проектних та комп’ютерних технологій на
основі особистісно-зорієнтованого підходу, взаємодії педагога та його учнів, партнерства
у навчанні.
Принциповим
є усвідомлення, що ефект застосування комп'ютерних технологій найбільше
залежить від професійної компетенції вчителя, його вміння використати нові
можливості, включити ці технології в систему навчання кожної дитини з
обмеженими можливостями.
Комп'ютерні технології
використовуються педагогами школи у різних змістових галузях, на різних уроках
та індивідуальних корекційних заняттях, а також у системі позакласної роботи,
на всіх етапах шкільного навчання дітей з особливими потребами.
Пріоритетним
напрямом корекційної роботи на уроці з використанням комп'ютера є формування
комунікативної діяльності учнів, уміння самостійно набувати нових знань під
час спілкування з учителем і упродовж взаємодії з комп'ютером.
Педагогічні працівники нашого закладу в своїй
роботі поєднують як традиційні так і сучасні методи і технології, знаходяться в
постійному пошуку нових, більш ефективних засобів зацікавлення дітей до
здобуття ними міцних знань. На сьогоднішній день в школі практично немає
жодного педагога, який хоча б раз в своїй практиці не застосував не тільки традиційні,
а й найсучасніші методики та наочність.
Якщо ще не так давно, а саме в 2006-2007
навчальному році лише одиниці педагогів презентували свої проекти, власноруч
створені мультимедійні презентації, то в цьому 2012 - 2013 навчальному році
можна говорити про масовість цього явища.
Комп'ютер значно розширює
можливості пред'явлення навчальної інформації. Через застосування кольору,
графіки, звуку вчителі мають змогу моделювати різні ситуації та середовища,
доступні й цікаві для дітей, створюють сприятливі умови для залучення учнів
до вирішення проблемних навчальних ситуацій,
а не подання знань у готовому вигляді.
Педагоги
закладу в своїй роботі враховують такі корекційно-розвивальні аспекти використання
комп'ютера в навчально-виховному процесі спеціальної школи:
1. Мотиваційний аспект:
- забезпечення інтересу до навчання;
- висока мотивація учня, можливість і
бажання розв'язувати складні завдання;
-
формування
стійкого позитивного ставлення до предмета вивчення, яке визначає успішність
засвоєння програмного матеріалу.
2. Дидактично-корекційний аспект:
- активізація процесу пізнавальної
діяльності учнів з обмеженими можливостями;
-
навчання
через розвиток в учнів психічних процесів;
- здійснення диференціації та
індивідуалізації процесу навчання та корекції;
- формування прийомів і способів
самостійного спостереження різних об'єктів;
-
корекція
й розвиток швидкості й диференційованості зорового сприймання, просторової
орієнтації, збагачення конкретних уявлень про предмети і явища довкілля;
-
формування
прийомів самоконтролю.
3. Особистісний аспект:
-
створення
умов для формування активної позиції у навчанні;
- розвиток ініціативності й самостійності
учнів з особливими потребами;
-
створення
позитивного емоційного фону уроку чи заняття;
- формування емоційної рефлексії;
- розвиток комунікативної діяльності;
-
зняття
негативного ставлення учнів до зауважень та виправлень учителя (через упевненість
в об'єктивності машини).
4. Соціальний аспект:
- реабілітація та соціальна адаптація учнів
з особливими потребами;
- соціалізація, соціально-емоційний
розвиток;
- підготовка учнів спеціальних шкіл до
успішної інтеграції в сучасному суспільстві.
|