Засідання педагогічної ради
26 березня відбулося засідання педагогічної ради
школи з проблеми «Розвиток інтересів та нахилів школярів з вадами слуху та ЗПР
на основі ефективного використання навчально-методичного інструментарію». В
доповіді на вищевказану тему інструктор слухового кабінету Ніна Григорівна Скубак підкреслила,
що принцип наочності – це провідний принцип навчання, використання якого
особливо актуалізувалося в умовах інформатизації освіти. В наш час із зміною
вимог і потреб суспільства і науки вдосконалилися, розвинулися і розширилися
функції, можливості використання навчально-наочного матеріалу, його видова
різноманітність, яка дає змогу зробити наочним вивчення таких предметів,
процесів і явищ, які не можуть безпосередньо сприйматися за допомогою органів
чуттів.
|
Інформатизація освіти - один з основних напрямів процесу інформатизації, продиктований потребами сучасного суспільства, у якому головним рушієм прогресу є індивідуальний розвиток особистості.
Основною метою всіх інновацій в освітній галузі є сприяння переходу від механічного засвоєння учнями знань до формування вмінь і навичок самостійно здобувати знання.
Запровадження інформаційно-комунікаційних технологій – це не данина моді, а необхідність сьогодення. Наші діти з особливими потребами не повинні відставати від своїх однолітків. Вони також є частиною нового покоління дітей, які живуть у інформаційному, динамічному, емоційно напруженому середовищі.
За даними ЮНЕСКО - коли людина слухає, вона
запам'ятовує 15% вербальної інформації, коли дивиться - 25% зорової інформації,
коли бачить і слухає - 65% отриманої інформації. Тому особливого значення в
спеціальній школі набуває використання комп'ютера як одного із наочних засобів
навчання. Воно передбачає поступове, поетапне оволодіння комп'ютерною технікою
всім педагогічним колективом навчального закладу.
На виконання наказу Головного управління освіти і науки Чернівецької облдержадміністрації, Постанови Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011р. №494 «Про затвердження Державної цільової програми впровадження у навчально-виховний процес загальноосвітніх навчальних закладів інформаційно-комп’ютерних технологій «Сто відсотків» на період до 2015 року» в червні 2012 року 20 педагогів та в січні 2013 - 15 педагогічних працівників школи-інтернату пройшли тренінг за програмою «Intel. Навчання для майбутнього».
В навчально-виховному процесі нашого закладу використовуються 3 мультимедійні комплекти, 27 комп’ютерів. Для учнів 3-10-х класів організовано гурток з основ комп’ютерної грамоти, проводяться диференційовані заняття як для учнів, так і для педагогів закладу
Організацію навчально-виховного процесу здійснюємо на основі чіткої мотивації навчання, інтерактивних форм роботи, широкого використання вітчизняного та зарубіжного досвіду, застосування проектних та комп’ютерних технологій на основі особистісно-зорієнтованого підходу, взаємодії педагога та його учнів, партнерства у навчанні.
Принциповим є усвідомлення, що ефект застосування комп'ютерних технологій найбільше залежить від професійної компетенції вчителя, його вміння використати нові можливості, включити ці технології в систему навчання кожної дитини з обмеженими можливостями.
Комп'ютерні технології використовуються педагогами школи у різних змістових галузях, на різних уроках та індивідуальних корекційних заняттях, а також у системі позакласної роботи, на всіх етапах шкільного навчання дітей з особливими потребами.
Пріоритетним напрямом корекційної роботи на уроці з використанням комп'ютера є формування комунікативної діяльності учнів, уміння самостійно набувати нових знань під час спілкування з учителем і упродовж взаємодії з комп'ютером.
Педагогічні працівники нашого закладу в своїй
роботі поєднують як традиційні так і сучасні методи і технології, знаходяться в
постійному пошуку нових, більш ефективних засобів зацікавлення дітей до
здобуття ними міцних знань. На сьогоднішній день в школі практично немає
жодного педагога, який хоча б раз в своїй практиці не застосував не тільки традиційні,
а й найсучасніші методики та наочність.
Якщо ще не так давно, а саме в 2006-2007 навчальному році лише одиниці педагогів презентували свої проекти, власноруч створені мультимедійні презентації, то в цьому 2012 - 2013 навчальному році можна говорити про масовість цього явища.
Комп'ютер значно розширює можливості пред'явлення навчальної інформації. Через застосування кольору, графіки, звуку вчителі мають змогу моделювати різні ситуації та середовища, доступні й цікаві для дітей, створюють сприятливі умови для залучення учнів до вирішення проблемних навчальних ситуацій, а не подання знань у готовому вигляді.
Педагоги закладу в своїй роботі враховують такі корекційно-розвивальні аспекти використання комп'ютера в навчально-виховному процесі спеціальної школи:
1. Мотиваційний аспект:
- забезпечення інтересу до навчання;
- висока мотивація учня, можливість і бажання розв'язувати складні завдання;
- формування стійкого позитивного ставлення до предмета вивчення, яке визначає успішність засвоєння програмного матеріалу.
2. Дидактично-корекційний аспект:
- активізація процесу пізнавальної діяльності учнів з обмеженими можливостями;
- навчання через розвиток в учнів психічних процесів;
- здійснення диференціації та індивідуалізації процесу навчання та корекції;
- формування прийомів і способів самостійного спостереження різних об'єктів;
- корекція й розвиток швидкості й диференційованості зорового сприймання, просторової орієнтації, збагачення конкретних уявлень про предмети і явища довкілля;
- формування прийомів самоконтролю.
3. Особистісний аспект:
- створення умов для формування активної позиції у навчанні;
- розвиток ініціативності й самостійності учнів з особливими потребами;
- створення позитивного емоційного фону уроку чи заняття;
- формування емоційної рефлексії;
- розвиток комунікативної діяльності;
- зняття негативного ставлення учнів до зауважень та виправлень учителя (через упевненість в об'єктивності машини).
4. Соціальний аспект:
- реабілітація та соціальна адаптація учнів з особливими потребами;
- соціалізація, соціально-емоційний розвиток;
- підготовка учнів спеціальних шкіл до
успішної інтеграції в сучасному суспільстві.