Комунальний заклад «Чернівецький обласний навчально-реабілітаційний центр «РОДИНА»

Неділя, 22.12.2024, 04:48

| RSS
Головна | Українська мова і розвиток мовлення
Меню сайту

#StopBullyng

Авторизація

Офіційні сайти

Прогноз погоди

Статистика

Онлайн всього: 7
Гостей: 7
Користувачів: 0

Менеджмент сайту

Ніна Скубак,

адміністратор, ньюсмейкер

Олександр Скубак,

адміністратор, продюсер

e-mail:

cv.special.school.2@gmail.com



 

      Українська мова і розвиток мовлення

 

    Проблема розвитку мовлення дітей з порушенням слуху – одна з найбільш складних проблем спеціальної освіти.

    Предмет «Українська мова» покликаний озброїти дітей з особливими освітніми потребами мовленням – універсальним засобом спілкування та пізнання, уможливити залучення до суспільно-історичного досвіду, забезпечити повноцінний психічний розвиток, зокрема мовномислительну діяльність, сформувати та удосконалити усі види вербальних пізнавальних процесів, позитивно вплинути на особистісний розвиток через словесну регуляцію поведінки дитини. Успішність вивчення мови має вирішальне значення для соціальної адаптації, інтеграції у суспільство, можливості продовжувати навчання, вільно обирати професію у майбутньому.

    Тому у КЗ «Чернівецька спеціальна загальноосвітня школа-інтернат №2» питання вивчення української мови перебувало на внутрішкільному контролі протягом усього І семестру. Проблемі викладання української мови обговорювалося педагогами на засіданні «Круглого столу».

 

   
   
   

 

     Декада вивчення української мови завершилась демонстраційними уроками.

    Так, на уроці розвитку зв’язного мовлення в 2-му класі, під керівництвом класовода Ю.С. Курик діти вчились складати опис зайчика. Тут вони набували навичок передачі своїх думок словесними та писемними засобами, уміння складати текст, розвивали свої творчі здібності, спостережливість, образне мислення та уяву, уміння аналізувати і робити висновки, що є досить непростим завданням для дітей з особливими освітніми потребами.

   
   
   

    На уроці української літератури в 10-му класі учні разом з вчителем Т.В. Лушпай розглядали питання утвердження народної моралі у дусі просвітництва в поемі Івана Котляревського «Енеїда». Тут вони розповідали, що їм відомо про історію написання поеми, її ідейно-тематичну спрямованість, охарактеризували героїв твору, що уособлюють самодержавство, панів, чиновників, духовенство, здобули поняття про травестію, бурлеск, пародію, розвивали свою креативність, логічне мислення, вміння аналізувати прочитане, розмірковувати над змістом твору, виділяти головне, суттєве, грамотно висловлювати власні думки, почуття, спостереження. Учні 10-го класу були поділені на творчі групи – дослідників, істориків, літераторів, критиків, які повідомляли про результати своїх досліджень, вчились сперечатись, робити висновки. Під час уроку діти продемонстрували інтерес до історичного минулого рідного краю, родинних звичаїв і обрядів, любов до рідної мови, патріотичні почуття. Педагоги, що були присутні на уроці дали йому високу оцінку за всіма параметрами.

   

 

   

    Педагог закладу Ж.В. Бойчук провела урок з української літератури на тему «Характеристика образів історичних осіб, лицарів-оборонців рідної землі, створених народною уявою». Під час підготовки до уроку кожен з учнів 9-го класу отримав випереджувальне завдання, провів пошукову роботу. На прикладі програмових історичних пісень дев’ятикласники вивчали образи народних оборонців рідної землі, з’ясовували роль цих образів для українців, визначали провідні мотиви пісень. Учні переповідали народні легенди, демонстрували інсценівки, та, навіть, у супроводі українського народного інструменту – бандури, виконали історичну пісню про славного полковника Нестора Морозенка.

    Протягом 45 хвилин уроку виринали із давнини і проходили перед ними гордою ходою славні пращури, котрі і сьогодні кличуть захищати рідний край.

   
   
   

    Викладач зарубіжної літератури С.О.Боднарюк з учнями 6-А класу провела урок на тему «Подорож Скруджа різдвяної ночі у часі і просторі як можливість переосмислити своє життя (за повістю Ч.Діккенса «Різдвяна пісня у прозі)». Ця подорож завершилась розумінням того, що людина може і повинна змінюватись на краще.

   

 

   

    Урок-свято на тему «У зимовий тихий час Миколай іде до нас» підготувала з учнями 4-А класу класовод О.Д. Левицька. Готуючись до уроку, діти провели невеличкі дослідження, які презентували у вигляді повідомлень та ілюстрацій. На уроці вони розширювали свої знання про Святого Миколая, водночас узагальнювали і систематизували знання з теми «Речення», «Текст», збагачували словниковий запас, розвивали пам’ять, увагу, мислення, допитливість, а, головне, – виховували в собі внутрішню міцну опору людини, що знаходить свій прояв у доброті, чуйності, лагідності.

    Словами дитячої пісеньки вони звернулись до Святого Миколая:

Ой, проси долі для Вкраїни

Ой, нехай встане із руїни.

Доля й щастя хай витає,

В славі і волі хай засяє!

   
   
   

 

 

 

Шкільний відео-блок

 

Copyright Aleck Skubak's Crew © 2024