Професійне майбутнє наших вихованців
10 січня у КЗ «Чернівецька загальноосвітня спеціальна школа №2» відбувся другий етап засідання педагогічної ради. Цього дня на порядку денному стояло питання про стан трудового навчання та виховання як цілеспрямованого процесу формування у дітей трудових навичок і вмінь, поваги до праці дорослих, звички до трудової діяльності та дисципліни.
У роботі ради взяли участь не лише педагоги школи, а також батьки учнів старших класів та запрошені представники Чернівецького обласного центру зайнятості і навчальних закладів, в яких продовжують освіту наші випускники. В центрі уваги обговорення – питання підготовки дітей з особливими освітніми потребами до самостійного дорослого життя. І важливу роль в цьому процесі відіграє виховання і, зокрема трудове навчання. На цьому наголосила директор КЗ «Чернівецька загальноосвітня спеціальна школа №2» Наталія Ткачук. Вона, зокрема, відмітила, що з 136 дітей, які на сьогодні навчаються у школі, семеро – випускники дванадцятого класу та шестеро закінчують дев’ятий клас. Нині перед ними постає питання «Куди йти далі після закінчення школи?»
У своїй доповіді заступник директора з виховної роботи Людмила Мельник зазначила, що необхідно посилювати мотивацію дітей до самостійної праці, виробляти навички, які допоможуть їм у подальшому житті, прищеплювати любов до праці і формувати вміння до роботи в колективі.
Заступник директора з навчально-виховної роботи Родіка Фустій відмітила, що головною метою трудового навчанні є формування технологічно освіченої особистості, підготовленої до самостійного життя і активної перетворювальної діяльності в умовах сучасного високотехнологічного, інформаційного суспільства для реалізації творчого потенціалу учнів.
Вчитель трудового навчання Лідія Ксєннікова докладно зупинилася на необхідності розвитку творчої уяви в учнів, дрібної моторики, колективної праці.
Засідання педагогічної ради плавно перейшло у роботу методичної студії, лейтмотивом якої стало питання професійного орієнтування дітей з особливими освітніми потребами на сучасному ринку праці через шкільний проект «Свідомий вибір» за участю фахівців служби зайнятості.
Зокрема, фахівець з профорієнтації Чернівецької міської філії ОЦЗ Юлія Кузьменюк запропонувала визначити це за допомогою тестування учнів Чернівецької загальноосвітньої спеціальної школи №2 до яких професій ті чи інші х них мають схильності.
У Чернівцях є освітні заклади, які готують кваліфікованих робітників, де створені умови для навчання дітей з особливими освітніми потребами. Зокрема, у ПТУ №8 навчаються діти з вадами слуху. Тож не випадково серед гостей методичної студії – заступник директора з виховної роботи Сніжана Іваніщук, соціальний педагог цього навчального закладу Мар’яна Кушко, котрі детально розповіли про спеціальності, які можна у них опанувати, умови навчання та проживання.
Зазначимо також, що наш заклад співпрацює з Вищим професійним художнім училищем №5 м. Чернівці, Чернівецьким вищим професійним училищем радіоелектроніки і Чернівецьким будівельним коледжем. У цих навчальних закладах діти з особливими освітніми потребами можуть опанувати професії фотографа, секретаря, кухаря, кондитера, швачки, різьбяра по дереву, столяра, плиточника, муляра, штукатура.
За підсумками роботи учасники педагогічної раби і методичної студії наголосили на необхідності подальшої тісної співпраці школи, інших навчальних закладів та Чернівецької міської філії ОЦЗ з питання раціональної професійної орієнтації випускників школи.
м |